Jak wyciągnąć więcej ze szkoleń metodycznych?

Jak wyciągnąć więcej ze szkoleń metodycznych? Sezon na metodyczne szkolenia w pełni! Wiem coś o tym, bo sama z ogromną radością zapełniam kalendarz tymi, które poprowadzę oraz tymi, w których wezmę udział. Ale wiesz co? Na każdym ze szkoleń, niezależnie czy jest to szkolenie stacjonarne, konferencja czy webinar, słyszę to samo: jak sprawić, żeby te pomysły nie ulatywały …

Jak wyciągnąć więcej ze szkoleń metodycznych? Read More »

Dlaczego zmiany są trudne, czyli zarządzanie nowością w szkole językowej.

Dlaczego zmiany są trudne

Styczeń to czas „nowego”, zarówno w naszym prywatnym życiu, jak i w biznesie. Często czekamy na ten właśnie czas, by objedzeni pierniczkami, wprowadzić zmiany i nowości w szkole. Nasze pobudki bywają różne — czasem zmiany spowodowane są obowiązkiem prawnym (np. RODO), czasem naszą chęcią, by poprawić to, co nie działa, a bywa też, że wprowadzamy …

Dlaczego zmiany są trudne, czyli zarządzanie nowością w szkole językowej. Read More »

Strefa najbliższego rozwoju w nauczaniu języków obcych

Strefa najbliższego rozwoju

Rozwój językowy wymaga od nas, lektorów, stawiania uczniom coraz trudniejszych wyzwań. Jak robić to z głową, by faktycznie uczeń stopniowo szedł do przodu, na miarę swoich możliwości? Nie wszystko w nauce języków da się zrobić od razu. I chociaż doskonale rozumiemy to w przypadku młodszych dzieci, czasem pojawia się presja, by przeskoczyć kilka etapów edukacji …

Strefa najbliższego rozwoju w nauczaniu języków obcych Read More »

Plickers – o co chodzi z tymi kwadracikami?

plickers o co chodzi z tymi kwadracikami

Ostatnio na moich mediach społecznościowych pojawiła się fotka ze szkolenia stacjonarnego z moimi lektorami, na której wszyscy trzymają karteczki z czarnymi, nieregularnymi kwadracikami. Od razu posypał się gąszcz pytań o to, czym te kwadraciaki są. Dlatego w dzisiejszym artykule opowiem wam o plickers – co to jest, jak tego używać w klasie i jak wkręcić …

Plickers – o co chodzi z tymi kwadracikami? Read More »

Płynnie czy poprawnie? Jak mój uczeń ma mówić?

płynność i poprawność językowa

Płynność i poprawność językowa? Cholerka, to jest strasznie trudne! Nasi uczniowie, szczególnie Ci dorośli, oczekują od nas, że nauczymy ich mówić zarówno płynnie, jak i poprawnie. I tu pojawia się pierwszy problem… Na co postawić? Czego więcej? Czy poprawiać każdy błąd? Nie poprawiać nic, żeby nie przerywać? I chociaż opinii na ten temat pojawia się …

Płynnie czy poprawnie? Jak mój uczeń ma mówić? Read More »

Online essentials! Od czego zacząć przygodę z nauczaniem online?

online essentals - od czego zacząć przygodę ze zdalnym nauczaniem

Stało się! Online zagościł w naszym życiu po raz kolejny i tym razem dla wielu z nas nie jest niestety opcjonalny. Tym razem już niestety nie upieką nam się błędy i niedoróbki, które przechodziły w marcu i kwietniu. I słusznie! Minęło ponad pół roku i jesteśmy bogatsi o doświadczenia i narzędzia! Wciąż ogarnia Cię przerażenie, …

Online essentials! Od czego zacząć przygodę z nauczaniem online? Read More »

Dwujęzyczność – jak ją ugryźć w klasie?

dwujęzyczność - jak ją ugryźć w klasie

W zeszły weekend świętowaliśmy dzień języków. Super sprawa, nie powiem i w związku z tym mocno zastanawiałam się nad tematycznym artykułem na ten tydzień. I w pewnym momencie niczym piorun uderzyła mnie myśl o dwujęzyczności – jej zaletach, które dostrzegamy wszyscy i wadach, które uparcie ignorujemy. Poniżej kilka refleksji, którymi chcę się z wami podzielić …

Dwujęzyczność – jak ją ugryźć w klasie? Read More »

Dlaczego warto przejść na onlajnową stronę mocy? Poznaj 7 logicznych powodów!

dlaczego warto przejść na onlajnową stronę mocy

Zawsze mnie ciągnęło do tego, co nowe. Prawdopodobnie wynika to z tego, że ja bardzo szybko się nudzę i łatwo dopada mnie rutyna, szczególnie w stosunku do rzeczy, które się nie rozwijają. Od ponad roku siedzą mi w głowie pomysły na przeniesienie wielu edukacyjnych aktywności do strefy online. Mam pomysły na onlajnowe warsztaty, kursy, e-booki …

Dlaczego warto przejść na onlajnową stronę mocy? Poznaj 7 logicznych powodów! Read More »

Jak w szkole językowej gadać, żeby się dogadać? Poznaj style myślenia FRIS® – wpis gościnny Sandry Martynów

jak gadać żeby się dogadać

Pisząc to zdanie niemal zobaczyłam jak co drugą twarz czytelnika artykułu pokrywa grymas zdumienia typu – „no jak to? Przecież my – w szkołach językowych specjalizujemy się w nauce porozumiewania się! I to jeszcze w językach obcych! Na tym polega przecież nasza praca”. Nie mniej –  ja nie o tym. Chcę zwrócić Twoją uwagę na …

Jak w szkole językowej gadać, żeby się dogadać? Poznaj style myślenia FRIS® – wpis gościnny Sandry Martynów Read More »